یادواره شهدای هیئت عشاق الحسین(ع) - اراک

شهادت درً گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.امام خامنه ای(مد ظله العالی).

یادواره شهدای هیئت عشاق الحسین(ع) - اراک

شهادت درً گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.امام خامنه ای(مد ظله العالی).

شهید وحید فریدی

شهید:وحید فریدی                                      عضویت:کادر

 نام پدر:حبیب الله                                      تاریخ شهادت:4/1/1361

تاریخ تولد:1342 

*********************************************** 

 

شهید بزرگوار وحید فریدی درتاریخ 12/2/1342درروستای کرهرود متولد شد. دوران ابتــــدایی و راهنمایی رابا موفقیت گذراند. شروع فعالیتهای انقـــــلابی او از دوران راهنمایی بود.وی در اوقات بیکاریش به مسجد حاج محمد ابراهیم می رفت و به یادگیری مسائل دینی و قرآن می پرداخت.

با اوج گرفتن مبارزات  مردم علیـه حکومت استبدادی شـاه ملعون با شرکت در تظاهـــرات و پخش اعلامیه های حضرت امام و طرفداری از روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی سهیــم بود.شهیــد فریدی بعد از انقلاب هم به مبارزه علیه گروهکهای ضد انقلاب از خدا بی خبر پرداخت،تا انقلاب از مسیر اصلی خود خارج نشود.از خصوصیات اخلاقی شهید می توان کمک زیاد او به مستضعفان و فقرا را نام برد،همین خصوصیات بود که او را برآن داشت که شغل مقدس پاسداری را برگزیند و به دفاع از اســـلام و انقلاب بپردازد.شهیـد بزرگوار وحید فریدی همواره در آرزوی آن بود که همانند  سرور و مولایش حضرت حسین ابن علی(علیه السلام) بی سر به شهادت برسد و سرانجام در عملیـات فتح المبین بر اثر اصابت ترکش به سرش به آرزوی دیرینه خود رسید.

ادامه مطلب ...

شهید نیازعلی طالبی

شهید : نیازعلی طالبی                      نام پدر:محمد علی

تاریخ تولد:1333                                     تاریخ شهادت:2/3/1361

محل شهادت:خونین شهر 

***************************************** 

 

 سردار شهید نیازعلی طالبی در تاریخ دوازدهم خرداد ماه ســــال 1333 در روستای چقا سیا استان مرکزی دیده  به جهان گشود. این ســــــــــــــــردار دلــــــــادور دوران کــودکــــــی ونوجوانی را همانند سایر کودکان و نوجوانان با بازی و تحصیل پشت سر گذاشت.در ســال 1352 به خدمت سربازی رفت و بعد از دو ســــــــال به آغوش خانواده  بازگشت پس از گذاراندن ســــربازی و برای اینکه به سنت پیامبر اســلام(ص)را عمل کرده باشد ازدواج کرد. قبل از به پیروزی رسیدن انقـــلاب همانند ســایر مردم با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها نفرت و انزجار خود را نسبت به رژیم پهلوی اعــــــلام کرد. بعد از به  پیروزی رسیدن انقـــــلاب شکوهمند اسلامی و شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپــــاه پاســــــداران انقلاب اسلامی درآمد. شهیـــــد طالبــــی در زمان جنگ مسئولیتهایی برعهده داشتند که آخرین مسئولیت ایشان فــــــرماندهی گردان پیاده لشگر 17 علی ابن ابی طالب (ع)  بود.

این سـردار دلیر  درتمامی صحنه های جنگ حضور فعالانه داشت. سرانجام این شهیـــد بزرگوار در دوم خرداد ماه ســال 1361 در جبهه خونین شهر بــــر اثر اصــابت ترکش خمپـــــــاره به پهـــلو و ســــــــرش همانند مـــادرش حضرت زهــــــــــــرای مرضیه (س)   دعوت حق را لبیک گفت.

ادامه مطلب ...

شهید سید داود هاشمی

 شهید : سید داود هاشمی               

نام پدر:احمد                            تاریخ شهادت:4/10/1365

عملیات:کربلای4                   عضویت:بسیجی (روحانی) 

*************************** 

 

شهید سید داود هاشمی در خانواده ای متدین ومذهبی دیده به جهان گشود .ازهمان کودکی درخانواده باسیده نبوی آشناشد.فردی زیرک باهوش وبااستعداد بود.مظلومیت وحیاءعفت درچهره اش نمایان بود.وهمیشه درکناربزرگترها خصوصا پدرش رفتاری مودبانه داشت واحترام خاصی برای ایشان قایل بودند.بعدازتحصیلات راهنمایی برای کسب علوم دینی وارد حوزه علمیه شد ودرانجا به تحصیل وتزکیه نفس پرداخت .روح عبادت وخودسازی در رفتارایشان پیدابودوبا شوق وشورخاصی با معبودخلوت میکردوبه عبادت می پرداخت ،وبا خشوع وخضوعی خاص نمازمی خواند.

ادامه مطلب ...

شهید ابوالفضل عابدی

شهید: ابوالفضل عابدی                     تاریخ شهادت : 7/12/65    

نام پدر: محمدرحیم                           محل شهادت : شلمچه                         

تاریخ تولد: 20/6/1344                   عملیات : کربلای 5  

عضویت: رسمی-مسئول گروهان                گردان رزمی(امام حسین) ل17                                      محل دفن: گلزارشهدای اراک 

************************************************  

شهید عابدی در بیستم شهریورماه سال1344 در شهر اراک متولد شد از همان کودکی روح بندگی و اطاعت در چهره اش نمایان بود. شهید عابدی در دوران نوجوانی فعالیتهای بسیار داشت، روزها به تظاهرات و شبها به نوشتن شعار بر دیوارهای شهر مبادرت می ورزید و از هیچ کوششی دریغ نمی کرد. دوره تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در اراک به پایان رسانید. شهید عابدی پس از پیروزی انقلاب برای دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی در تاریخ22/3/63 به سپاه پاسداران پیوست، مسئولیتهایی که در سپاه بر عهده او می گذاشتند بنحو احسن انجام می دادو یکی از فرماندهان موفق در گردان امام حسین(ع) بود که در عمل ثابت کرد که یک پاسدار واقعی است و با احساس مسئولیتی که داشت از سال 63 تا لحظه شهادت در جبهه های جنگ حضور داشت و نهایتا در تاریخ 7/12/65 در منطقه شلمچه در عملیات کربلای 5 بر اثر اثابت ترکش به لقاء الله پیوست و شهد شهادت را نوشید. سوابق و مسئولیتهای شهید از تاریخ استخدام در سپاه تا زمان شهادت: از تاریخ8/7/63 الی 17/9/63 اپراتورمخابرات- از تاریخ24/7/64الی27/12/64 جانشین مخابرات گردان- از تاریخ 28/12/64 الی 15/6/65 معاون پرسنلی بسیج- از تاریخ16/6/65 الی 10/10/65 مسئول مخابرات گردان- از تاریخ11/10/65 الی 7/12/65 مسئول گروهان. یکی از خاطراتی که از شهید به جا مانده است این است که بعد از عملیات پر افتخار کربلای4 ایشان به دلیل ترکشهای زیادی که در بدنشان وجود داشت و چرکین شدن زخمها برای مداوا به مرخصی آمده بودند ولی ندای حق مانع شد که ایشان برای مداوا هم به بودن در مرخصی راضی شوند لذا مجددا خود را به جبهه رساندند و در عملیات کربلای5 به شهادت رسیدند. «روحش شاد»

ادامه مطلب ...

شهید احمد قاسمی

شهید: احمد قاسمی                       تاریخ شهادت : 5/10/۱۳65         

نام پدر: محمدهادی                       محل شهادت : آبادان       

تاریخ تولد:1347                        عملیات : کربلای 4   

عضویت: کادر                        محل دفن : گلزار شهدای اراک 

************************  

 

شهید احمدقاسمی در تاریخ 26/5/47 در شهر ری در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.از همان دوران کودکی روحیه ای مذهبی و ظلم ستیزی داشت ودر سن 8 سالگی در راهپیمایی علیه حکومت ستم شاهی پهلوی شرکت می کرد. با مهاجرت خانواده به اراک دوران تحصیلات را در اراک آغاز کرد وتا سال 1359 دوره ابتدایی را در دبستان ادبجو به پایان رساند و سپس دوره راهنمایی را در مدرسه آیت ا... طالقانی ادامه داد، در همان دوره راهنمایی در آموزش نظامی که در سال 60 توسط بسیج اجرا شده بود شرکت کرد در حالیکه 13 سال بیشتر نداشت از آن پس به عضویت پایگاه شهید آیت ا... اشرفی اصفهانی در آمد وفعالیت خود را ادامه داد. شهیدقاسمی برای اولین باردر سال 62 در حالیکه 15 سال بیشترنداشت عازم مناطق جنگی شدو در مراحل بعد هم چندین بار به طور داوطلب به جبهه های جنوب و غرب اعزام شد و در عملیاتهایی چون بدر-خیبر- والفجر8 شرکت کرد. هر موقع از جبهه به مرخصی می آمد به دیدن اقوام و خویشان می رفت وصفت پسندیده صله رحم را بجا می آورد و به پدرومادر احترام فراوان می گذاشت. در یکی از مأموریتهایش درجبهه از ناحیه چشم دچارعارضه شیمیایی شده بود.

در آخرین مأموریت خود درتاریخ5/10/65 درعملیات کربلای 4 در آبادان به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پیکر پاکش بعداز11 سال به وطن بازگشت ودر گلزار شهدای اراک به خاک سپرده شد.

ادامه مطلب ...