یادواره شهدای هیئت عشاق الحسین(ع) - اراک

شهادت درً گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.امام خامنه ای(مد ظله العالی).

یادواره شهدای هیئت عشاق الحسین(ع) - اراک

شهادت درً گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.امام خامنه ای(مد ظله العالی).

شهید محمد قضات

شهیــد بزرگوار: محمـد قضات                                      فرزند:عبـدالحسین     

تاریخ تولد : 1344                                                     عضویت : پاسدار

مسئولیت : مسئول تبلیغات گردان زرهی لشگر17 علی ابن ابی الطالب (ع )            تاریخ شهادت : 25/11/1364   

علت شهادت : اصابت ترکش به سینه                    محل شهادت : شلمچــه


                            ****************************

همزمان با سالروز میلاد حضرت علــی (ع) در روستای حرآباد در خانواده ای مذهبـی دیده به جهان گشود. شهیـد قضات در سن هفت سـالگی شـروع به تحصیـل نمود و تـا پایان پنجم ابتدایی در روستای حر آباد به تحصیل خود ادامه دا د ، شهید قضات پس از پایان دوره ابتدایی برای ادامه تحصیل به روستای مجاور(روستای مصلح آباد) مهاجرت نمود، در پایه دوم راهنمایی مشغول به تحصیل بود که انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.شهید قضات علاقه شدیدی به مطالعه کتابهایی نظیرقرآن کریم ، نهج البلاغه ، منتهی الآمال و  آثار شهید مطهری و ... داشتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، زندگی وی رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت او با عشق به اسلام و انقلاب در بسیج ثبت نام کرده بود ، شهیــد قضات در ضمن درس خوانـدن و فعـالیت در بسیــج در زمیـن کشــاورزی پدرش بـه عنـوان بـازوی نیرومند وی کــار می کرد. پس از شروع جنگ تحمیلی  در سال1360 به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و برای مقابله با عوامل ضد انقلاب به کردستان رفت.شهید محمد قضات در سال 1362 تصمیم به ازدواج گرفت و پس از ازدواج دوری رزمندگـان اسـلام در جبهه ها را تحمل نکرد و به فرمان پیر جماران که گفته بودند جبهه ها را پر کنید  دوباره به جبــهه رفت. شهیـد محمد قضات در 25/11/1364 در حالی که پسرش  یک سـال و سه ماه بیشتر نداشت بر اثر اصابت ترکش به سینه اش در شلمچه به شهادت رسید .

**********************************

خاطــره ای از همسر شهید


یکبار شهید مجروح شده بودند  و در بیمارستانی در تهران بستری بودند در حالی که ما از این ماجرا اطلاعی نداشتیم و در نــامه ای که ایشــان  بـرای ما فـرستاده بود نـوشته بودند کـه در جبهــه هستند و به سلامت به سر می برند تـا اینکه از بیمـارستـان مــرخص شــده و بـه منـزل آمــد دکتر معـالجش بـرای وی 15 روز استراحت نوشته بود در حالی که فقط 5 روز بیشتر نگذشته بود با شنیدن آهنگ عملیات از رادیو عازم جبهه شد .


****************************************************

فرازی از وصیت نامه شهید


سلام و درود بی پایان به حضرت ولی عصر امام زمان  (عج ) وسلام بر نائب امام ، حضرت روح الله که روحش برای همه محرومان می طپد و سلام بر حزب الله ، آنانی که بر دست امام خود بوسه می زنند آنانی که بانگ الله اکبرشان به دل دشمن ترس می اندازد آنانی که نیازهای جبهه ها را تامین می کنند و جوانان رشید خود را به جبهه های حق علیه باطل می فرستند تا در مقابل دشمن بایستد. ای امت حزب الله دست از یاری امام عزیزمان بر ندارید که ما هرچه داریم از امام داریم اگر امام نبود اسلام هم نبود ...

امیدوارم فرزندم ادامه دهنده راه  من باشد ... از مــردم مــی خواهم کــه مــرا حــــلال کـنـنـد...

خدایـا در این دنیا زیارت حسیـن (ع) و در آخرت شفاعت حسیـن (ع) وما را شهـدای آینده قرار بده ...

ما اگـر شهیـد شویم به بهشت می رویـم و اگـر پیروز شویـم به کربــلا ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد